29 Temmuz 2013 Pazartesi

HGS yenileme ücreti neden ödeniyor?

Kullanıcı hatası ya da başka herhangi bir nedenle kullanılamaz hale gelen etiketler için sürücüler 35 TL ödemek zorunda kaldı.HGS etiketi kullanan sürücüler etiketlerini her hangi bir nedenle yıpranan etiketlerini yenilemek için başvurduklarında 35 TL ekstra üçret ödemeleri gerekiyor
Hızlı Geçiş Sistemi'nin (HGS ) yapışkan tipi etiketi yıprananlar etiketleri okunamadığı için tekrar almak zorunda kaldılar. HGS etiket bedeli olarak 5 TL ve en az 30 TL yüklemesi gerektiğini öğrenen sürücüler bu duruma bir düzenleme getirilmesini istediler. HGS etiketi 5 TL, kart tipi etiket ise 15 TL'den satılmaktadır. HGS etiketi ve HGS kartı PTT şubelerinde ve karayollarının giriş ve çıkışında bulunan PTT noktalarından temin edilebildiği gibi anlaşmalı bankalardan da temin edilmekte. HGS ücreti 5 TL olarak belirlenmiş ancak bazı bankalardan 5 TL vermeden yani bedava olarak HGS alınabilmekte. HGS etiket bedeli 5 lira ve 1. Sınıf Araçlar (otomobil) için en az 30 lira yüklenmesi gerekmektedir. Yeni etiket alımından sonra eski bakiye yeni bakiyeye eklenmektedir. İşte sürücülerin şikayetleri Şikayetvar'a şöyle yansıdı:
HGS Etiketi Kullanılamaz Hale Gelenler Ne Yapacak?
"Ocak ayında aldığım ve sadece bir kez geçiş yaptığım HGS etiketi aracımın camında da yapılan işlem sonucunda kullanılmaz hale geldi. Yenisi ile değiştirilmek üzere iş yerinden gönderdiğim personel arkadaşım ruhsat sahibi olmadığı için işlemi yapamayacağını ayrıca değişimin mümkün olmadığını ancak yeni kart alınıp bakiyenin yeni HGS'ye aktarılacağını öğrenmiş bulunmaktayım. HGS denen basit bir geçiş sistemi için neden bu kadar bürokrasi yaratılıyor. İçi dolu HGS varken neden yeni cihaz almaya zorlanıyorum."
Yeniletme 35 TL'ye Mal Oldu
"HGS etiketim kullanılamaz hale geldiği için 5 TL'ye etiket aldım içine de mecburi 30 TL yüklettim. Yeni etiketi yapıştırdık sonra yamuk olduğunu fark ettim. Çıkarıp tekrar düzeltmek istediğimde alttaki yapışkan baya kötü duruma geldi. Tekrar aynı ücretleri ödemem gerekir mi?"
Sürücüler Kızgın
"HGS etiketim yıprandığı için yeniletmek istedim Etiket cama öyle bir yapışıyor ki, sökebilmek neredeyse imkânsız. HGS etiketimi camdan sökmeye çalıştığımda anladım ki bu hiç de kolay değilmiş. 5 TL'ye etiket alıp tekrar 30 TL yükleyip yeni hesap açılacak eski karttaki 30 TL'de buna aktarılacakmış. ya dedim Ben bakiyeyi bitiremem. Tedbir amaçlı alıyorum."

1 yorum: