29 Temmuz 2013 Pazartesi

HGS Camdan Nasıl Sökülür?

Koruma teknolojisi sayesinde camdan söküldüğünde etiketin kullanılamaz hale geldiği yazıyor her yerde. Bunu okuyunca insan gerçekten sökülebilen bir şey olduğunu zannediyor ama durum hiç de öyle değil. Etiket cama öyle bir yapışıyor ki, sökebilmek neredeyse imkânsız. HGS etiketini ancak cam kazıyıcı ya da ustura gibi bir şeyle kazıyarak çıkarabiliyorsunuz. Aşağıda kendi yaşadığım tecrübeyi anlatayım.
PTT'den aldığım HGS etiketini iptal ettirip Bank Asya'dan HGS aldım. Bunu neden yaptığımı aşağıda anlatacağım. Eski HGS etiketimi camdan sökmeye çalıştığımda anladım ki bu hiç de kolay değilmiş. Tırnağımla kazımaya çalıştım, olmadı. Daha doğrusu oluyor gibiydi ama belki de saatlerce uğraşmam gerekecekti. Bir ihtimal tinerle çıkarabilirim diye düşündüm ve kat görevlimiz Cevdet Bey'den bana tiner bulması konusunda yardım istedim. Neden istediğimi sorunca tiner yerine saf alkol verdi. Alkol hiçbir işe yaramadı ama asıl hayat kurtaran onun yanında verdiği cam kazıyıcı oldu.
Cevdet Bey'in bana verdiği cam kazıyıcı ustura benzeri birşeydi. Etiketi kazırken çektiğim şu fotoğrafta bu cam kazıyıcıyı görebilirsiniz.
HGS Camdan Nasıl Sökülür
Piyasada çeşit çeşit cam kazıyıcı mevcut. Aşağıda birkaç tanesinin resmini görebilirsiniz.
İnternette fotoğraflarını araştırırken aslında daha önceden cam kazıyıcı aldığımı farkettim. Bir ara Koçtaş'tan 8 liraya aşağıdakimaket bıçağı setini almıştım. O setin içinde çok da anlam veremediğim bir şey vardı. Meğer cam kazıyıcıymış.
Maket Bıçağı Seti
Her ne kadar fiyatları ucuz olsa da (4-5 TL) HGS etiketini camdan sökmek için illa ki gidip bir cam kazıyıcı almak zorunda değilsiniz. Ustura ya da jilet gibi bir şeyle de kazıyabilirsiniz.
Konuyla direkt alakalı değil ama, gelelim PTT'den aldığım etiketi neden iptal ettirip Bank Asya'dan HGS aldığıma. PTT'den alınan HGS'lere otomatik olarak para yükleyebilmenin hiçbir yolu (en azından şimdilik) yok. Otomatik olmasa bile internetten elle yüklemek isteseniz, onun da bir yolu (şimdilik) yok. Halbuki bankalardan alınan HGS'leri hesaba veya kredi kartına bağlayıp otomatik yükleme yapma şansınız var. Bank Asya ise bence bankaların içinde en güzel yöntemi sunmuş. HGS etiketini Bank Asya'dan alıp kredi kartınıza bağladığınızda hiçbir ön yükleme yapmıyorsunuz. Hatta hiçbir zaman HGS'nize para yüklemiyorsunuz. HGS ile otoyol gişelerinden geçtikçe, sadece geçiş tutarı kadar bir miktar kredi kartınıza yansıyor. Yani bir otoban gişesinden geçtiğinizde, kredi kartınızla herhangi bir yerden alışveriş yapmış gibi oluyorsunuz. Daha önceden Bank Asya'nın DIT kartını KGS olarak kullanıyordum ve oradaki sistem de aynen bu şekildeydi. Bu sistemden çok memnun olduğum için yine aynı bankayı tercih ettim ben de.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder